sp
Потребител    Парола  

Нов потребител   Забравена парола

НачалоЗа идеятаКласиранеПартньроиКонтакт
    





Маршрут
sp
sp
 
Говорилня (0 теми)
 
Click for Хавана, Куба Forecast
 
sp
Традиция или обичай от Куба

Флаг Куба    Куба

  Музикалните инструменти в Афро-Кубинската музика - 2 част
  Публикуван от nansi_g на 01 декември 2010 г.
  Този запис е прочетен 649 пъти, рейтинг: 1.00

    Бонго / Bongo

Смята се, че бонгото се появява първоначално в планинските области в източната част на Куба и по-точно в областта Ориенте. Самият инструмент се състои от два барабана с цилиндрична форма и различна големина, които са свързани с метална или дървена пластина по такъв начин, че звуците произведени в корпусите на двата инструмента са независими един от друг, но отделно двата барабана никога не се използват. Всеки от барабаните е с отделна мембрана или е покрит с кожа, и произвежда различен звук. Нагласянето става чрез система от метални пръстени и винтове, а свирейки, обикновено музикантът поставя инструмента между коленете си.

Основната роля на бонгото в ансамбъла от инструменти е да създаде комплексен ритъмен акомпанимент, който да дава "стабилност" на звученето. За този инструмент са създадени различни ритмични модели като toque martillo или “hammer-style” , който е един от най-известните и представлява последователност от 8 различни звука с различен тембър. Бонгото дава възможност за създаване на много и разнообразни звуци с различен тембър и височина, което е и причината да се използва често в определени места в песните специално отделени за перкусионни импровизации.

Съществуват 2 вида бонго, според двата вида сон: Сон монтуно, разпространен на територията на Сантяго и Монсанило , а другия вид е Шангуи (Changüí), известен в Гуантанамо. Бонгото в Гуантанамо или bongó de monte (планинско бонго) е по-голямо, а звуците, които произвежда са по-ниски.

Инструментът е първоначално донесен от сон секстетите, които стават популярни в Куба в началото на 20 век. По-късно бонгото намира приложение и в други кубински стилове, които се доразвиват от сон: canción cubana (букв. Кубинска песен), болеро и canción trovadoresca (стилът, типичен за трубадурите).

Бонгото – един национален кубински инструмент с времето се превръща в неделима част от сон музиката, а по-късно и от други стилове. Днес се ползва в различни джаз, рок, ска, фънк формации,а звуците му често са семплирани от диджеите.Популярността на инструмента до голяма степен се дължи на музиканти като Хосе Мангуал/Jose Mangual, Джак Костанцо/Jack Costanzo, Армандо Пераца/Armando Peraza и други.

Бата барабаните / Bata Drums – Един свещен музикален инструмент

Бата барабаните са едно от многото доказателства, че музиката е нещо повече от хармонична комбинация от звуци, особено за хората вярващи в Santeria или Lukumi религията (популярни в района на Карибите и Западна Африка), за които те са свещени. Първоначално функцията на този инструмент, състоящ се от три различни по големина барабана с формата на пясъчен часовник, е да изпълнява ролята на свързващо звено между изповядващите Santeria и техния Бог – Оришас. Първоначално, инструмента става популярен сред африканския етнос Йоруба/Yoruba, населяващ западна Африка, предимно района на Нигерия.

Полиритмичността, която позволява този инструмент е причина той да бъде забелязан и внедрен в Кубинската музика.Обоготяването на ритъма, което инструмента позволява, с времето започва да се използва в голяма част от кубинските музикални стилове. Освен това този инструмент е популярен и сред последователите на Кандомбле/Candomblé религията в Бразилия.

Всеки един от трите барабана се състои от две различни по големина кожени мембрани разположени съответно върху различни по големина обръчи от двете страни на барабана. Тези два пръстена са стегнати и свързани един с друг. Сами по себе си двете кожени мембрани също са свързани с надлъжна система от струни. Когато се свири, бата перкусиите се поставят хоризонтално, така че да може да се удря и от двете страни с длани в различни комбинации от ритми.

Интересно е, че всеки от барабаните си има название – най-големият е Ия/Iyá и, разбира се, произвежда най-дълбок и басов звук. Iyá на езика на народа Йоруба/Yoruba означава майка. Освен това с тази дума се описват и звуците създадени от „Великата майка Земя”, които за африканците имат най-дълбоко значение и са изпълнени с мъдрост. Около този барабан обикновено са прикрепени различни звънчета и дрънкала. В центъра на по-голямата глава на Ия/Iyá барабана е поставен символ от смола с религиозен смисъл - fardela, която оказва влияние на звука на бата барабаните. Вторият барабан носи името Итотели/Itótele и означава „този, който следва майката”. Най-малкият барабан се нарича Okónkolo/Оконколо – название, което съдържа думата Konkó, означаваща „малък”. Безспорно най-важна музикална роля изпълнява Ия/Iyá барабана, но все пак музикалното послание се предава чрез богатата палитра от ритми и импровизации резултат от взаимодействието от трите съставни части на инструмента.

Интересен факт е, че съществува поверие, според което бата барабаните са обект на африканския култ и на тях е позволено да свирят единствено специално подбрани мъже, известни като Olú-batá.

      Добави във Facebook

Снимка 1

Дайте Вашата оценка за този запис



Коментари
  Все още няма направени коментари!
Всички полета са задължителни!        Подател:*
 Код за оторизация:
*
anti robot anti robot anti robot anti robot anti robot



Потърси и резервирай online хотел в Куба      Потърси и резервирай online самолетен полет до Куба      Екскурзии и почивки в Куба, оферти







sp
Онлайн резервации на самолетни билети sp
sp

sp
sp
sp